Faste læsere

søndag den 7. juni 2009

Fra Topstykke til Livstykke

Ja mit Pink Topstykke er færdigt og det er absolut ligeså lækkert som det første jeg strikkede .
Fakta :
Opskrift Topstykke fra Geilsk
Garn : Gladioli nr 291 fra Holst Garn ---Lækkert
Ændringer --- Ingen --Kun længden -- Jeg har brugt 3x50 g til en str M

Så har jeg fået taget et" gammelt " projekt frem,hvis man kan kalde det det. Jeg købte for længe siden Livstykke fra Geilsk , og havde valgt en Sart Sart lysgrøn --Og det var ikke sagen. Så for nylig solgte jeg garnet og fandt så det skønne bomuld (Gepards ) hos Tante Hanne.I en mørk lilla som helt sikkert vil blive brugt når den er færdig, Som vanligt var Tante Hanne hurtig og det var her bare 2 dage efter bestilling --Skønt med god service.
Det går så ikke så hurtigt --det er ligesom det glider på pinden ,nå jeg tror bare det er fordi jeg normalt ikke strikker i bomuld. Det her rille /rib strik er faktisk rigtig hyggeligt så jeg har bestilt Livstykkevesten i uld , den skal der sikkert laves nogen stykker af også ;-)
Det tegner til at blive et Geilsk År her------Men Bente det er også fantastiske opskrifter ;-)

3 kommentarer:

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Altså så MÅ jeg nok i gang med topstykket,det er virkelig pænt og når man strikker flere må opskriften da være til at finde ud af :o) Det ribbede du er i gang med ser godt ud.
Hilsen Ingrid

Made By Dorthe sagde ...

WOW sikke en fed farve du har brugt til Topstykket, den kunne jeg sørme godt finde på at bruge, selv om jeg har fået en anden farve hjem.
Nu du har strikke flere Topstykker, vil jeg høre dig om du har haft problemer med at komme godt i gang?
Jeg synes ikke at det kommer til at passe for mig, og synes opskriften er lidt kringlet beskrevet, og jeg har da ikke nybegynder med pindene...
Jeg vil blive glad, hvis du vil tage dig tid til at skrive til mig, enten via mail eller min blog :-)
Mange hilsener fra
Dorthe

Jane sagde ...

Et tip-top i orden stykke strik ;-)
Fantastisk farve du har valgt.

Populære indlæg