Faste læsere

søndag den 19. april 2009

Holst Garn og Topstykke

Ja et lille nyt Topstykke

Ja midt i det hele kom der et skøøøønt farvekort fra Holst garn--Og jeg mener skønt .Der er så mange flotte farver når man kan sidde og kigge dem rigtigt .Der var også en lille prøve med Vasket garn så man kunne mærke forskellen.Nu vil jeg jo gerne selv prøve ting af ,så jeg gik igang med endnu et lille Topstykke (jeg havde jo bestilt 100 g sammen med farveprøven)Og det er da endnu mere juhuu---Jeg mener det er rigtig dejligt at strikke i --På hjemmesiden står der at der er lidt spindeolie i garnet (og der er jeg sart)men det har jeg bestemt ikke bemærket.
Sådan et lille topstykke tager jo ikke så lang tid så det er nu vasket og tørt.Og så er det altså svært at få armene ned igen .Juuuhu siger jeg --Det er så dejlig blødt at det bare er helt ok .Også til børn. Jeg har endda bare vasket det i hånden --Fordi mit sammenlignings grundlag jo var Geilsk uld,og det lille Topstykke vaskede jeg også i Hånden.
En anden lidt sjov ting: Jeg har strikket dette Topstykke i nr. 285 Cloudberry og den mørke lilla fra Geilsk som jeg jo lige nu strikker ind i Miss Beezy er helt identiske farvemæssigt
Nå men jeg har brugt 50 g bare til Topstykket i str 2 år.

10 kommentarer:

Karen sagde ...

Den er super fin! Hvordan regner man ud hvad strikfastheden er på Holstgarn? det ser lækkert ud!

Mariann sagde ...

Hvor er det fint, dit lille topstykke !
Og du har ret i, at garnet bare er lækkert. Har også strikket et par modeller i det, og det er super, når først det er vasket. (30 g. uldprogram)

Helle sagde ...

Karen jeg er gået ud fra strikkefastheden på opskriften , i dette tilfælde 26 x 38 er 10 cm. Så må man prøve sig frem med pinde tykkelse--Der står 3½ i opskriften men jeg skal op på pind 4 så er den der.Garnet kan bruges til mange opskrifter også Falkenberg og Isager

Anonym sagde ...

Det lyder da rigtig lækkert det garn - glæder mig også til at prøve det - men de farveprøver, åh hvor er der mange lækre.
Den er rigtig fin det lille topstykke - men det er da ikke ret meget garn der bruges, 50 gram, hold da op

Helle sagde ...

Hmmm Efi --jeg har soldet --i den grad ,godt med et farvekort men ihh hvor kan jeg ikke begrænse mig.
Ja det er ikke meget garn der går til topstykket i str 2 år ,det var det samme med Geilsk garn --Jeg brugte vel 5 m af nøgle 2 ;-))

Anonym sagde ...

Det kunne jeg faktisk godt se mellem linierne på dit svar på mit sidste indlæg, men så er du jo rig på muligheder nu - det er da ikke så ringe

Signe sagde ...

Jeg er glad for du roser Holst garn så meget. Jeg har nemlig også kig på det, og jeg var lidt spændt på kvaliteten. Det er jo super billigt.

Helle sagde ...

Hmmm Efi --Vi 2 elsker vist at ha "lager" grin

Signe du blir ikke skuffet--Jeg er megasart med uld og især til børn,men dette supersoft er bare fint.Holst garn er favorit her --ingen tvivl, Man skal ikke engang selv vinde garnet op --ja endnu et + Og kvaliteten er til ug+ intet mindre

Kludemutter sagde ...

Dejlig topstykke du har lavet.
Det garn skal vist prøves ;)
Yt.

Helle sagde ...

Det fortryder du ikke Yt ;-)

Populære indlæg