Faste læsere

tirsdag den 5. maj 2015

For Pokker da

Se nogen flotte Blomkål .....Kasseret ??
 Fortsætter lidt i samme spor som sidste indlæg....Nemlig med Madspild og i det hele taget vores omgang med resourcer          
 Jeg har hentet grønt de fleste dage om formiddagen,og det er vanvittigt hvad der ryger ud .
 I dag hentede jeg;

6 kg Champinon,,intet med dem ,toppen var lidt trykket.De er kogt ind og frosset.
4 kg Æbler ....Poserne var bare gået op
16 flotte blomkål ...Bladene var brune hvor de var skåret af ,Blomkålene var superflotte.
2 net luksus Appelsiner ..1 dårlig imellem
2 kg tomater forskellige slags ..et par dårlige
6 kg Jordbær ..en i hver bakke der var grim
15 flotte bananer ..mener Flotte
3 poser kartofler ...Der var nok 40 poser ,men det kan vi ikke spise.
et par Granatæbler...lidt tørre
Agurker ..lidt pletter
Kiwi 1 bakke...Fine en enkelt blød
1 net løg ...Var bare gået op
Der var lidt andet også ,men det giver jo et ret godt billede af hvad der står til mig.En halvt fyldt palle var der da jeg kom , Nu har der lige været en helligdag så derfor lidt mere men det er da vanvittigt hvad der ryger ud.Jeg forstår godt vores varer bliver så dyre .
Der bliver kørt nogle km så alt kan blive fordelt og brugt




 Masser af frisk agurkesalat er der lavet
Frisk frugt ...en gave i sig selv

2 kommentarer:

Uldbegavet sagde ...

Der er alligvel vildt at tænke på. Sikke et spild.

Merete sagde ...

Du har ganske ret, det er utroligt så meget der ryger ud. Jeg kan ikke forstå at supermarkederne ikke kan blive bedre til indkøb.

Populære indlæg