Faste læsere

onsdag den 12. december 2007

Sukkertrøjen Færdig




Den er jeg vildt glad for--Sukkertrøjen af Marianne Isager--Hold da op hvor er den bare et hit.Jeg begynder simpelthen på en mere med det samme.Overvejer faktisk 2----- en koksgrå og en Hvid.Den har været dejlig at strikke --Nem--og ikke kedelig på nogen måde.



Så er denne trøje også færdig--det vil sige mangler lige at sætte knapper i(er købt).Strikket i onion garn--Efter mit hoved--Men den er faktisk slet ikke Ringe--Egentlig rigtig flot. Det er en gave så vi må se hvordan den blir modtaget.



Så fandt jeg et sødt mønster på disse søde enkle Pulsvarmere.Strikket på strømpepinde og pind 4 er det jo hurtigt overstået---så der er lavet nogen stykker.


Så Bliver jeg nød til at vise disse---De er ikke på matriklen endnu--Men om et par dage . Knit picks træpinde ----Yubiiiii Jeg glæder mig helt vildt til de kommer.Mailen kom i dag med at de var afsendt fra England SÅÅÅÅÅ 3-4 Dage.
Jeg forudbestilte dem i starten af november og betalte så endelig er de på vej.Er rigtig Rigtig glad for metalpindene og har kun dem---Men de er lige lovlig glatte til nogen ting.

14 kommentarer:

Tineke sagde ...

Hold da op, her produceres! Flot sukkertrøje. Hvilket garn har du strikket det i, og hvor meget brugte du af det?

Mange hilsner,
Tineke fra Askov

Helle sagde ...

Jeg har brugt ca 200 g Alpaca/wool og 150 g alpacca (den tynde)begge isagergarner og jeg har strikket den på pind 4 --Men den er rigtig blød og lækker kan klart anbefales Smil
Helle

Ellen Kathrine sagde ...

Hej Helle!
Hvor ser den lækker ud- har godt nok tænkt på at den skulle på "to do" listen en gang... og det er da helt fantastisk som du har gang i pindene- skønt !
mht den børnebluse du spurgte til på min blog så har jeg fået at vide at den vist er fra Navia. Jeg kan lige give dig nærmere besked når jeg finder mønstret.

Anonym sagde ...

vad din sukkertröje blev fin, vilken storlek har du stickat

Helle sagde ...

Tak ellen kathrine det vil jeg glæde mig til.

Og Marianne --trøjen er en rummelig str m
VH
Helle

Mariann sagde ...

Hvor er den blevet flot din sukkertrøje ! Jeg tror jeg har ladet mig afskrække lidt, af alle de historier om Isager opskrifter og fejl, men når jeg ser din, får jeg da virkelig lyst til at lave den.
Mvh.
Mariann

Helle sagde ...

Jeg var faktisk selv lidt afskrækket af samme --Men har ikke haft nogen problemer med nogen af MI s opskrifter,Synes de er fine
VH
Helle

Mariann sagde ...

Hej igen.
TAK for din hilsen, og tilbud om hjælp, hvis der opstår problemer.
Har fundet pinde og garn frem, og er klar til at lave en strikkeprøve. Når jeg ser din trøje, ved jeg, at det er da lige den jeg mangler, og især hvis det kan gøres med noget af det garn jeg har på "lager".
Mvh.
Mariann

Ingrids strik og patchwork sagde ...

Ja den er virkelig sød, din sukkertrøje, og hvad der er dejligt at høre er at du kom problemfrit igennem opskriften.

Måske skulle jeg alligevel give den en chance ?

Mange hilsener
Ingrid
Samsø

marianne m sagde ...

Jeg har lige slået op til Sukkertrøjen og kan ikke få maskeantallet til at passe med anvisningen til, hvordan den skal strikkes, - det passer heller ikke med tegningen. I bogen står der at ens strikkeprøve skal passe med fotografiet af en i bogen. Denne passer ikke sammen med den angivne strikkefasthed. Hjælp, - hvad har I gjort?
Jeg ville gerne hygge mig med strikketøjet her i julen, - men nu ved jeg da ikke rigtig, hvad jeg skal gøre ved det.

Helle sagde ...

Hej Marianne -- Hvis du sender mig din emailadresse skal jeg hjælpe dig.Har hjulpet et par andre og det er nu ikke så svært.

VH
Helle

Anonym sagde ...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

Anonym sagde ...

Hej Helle
Jeg skal igang med at strikke MI's sukkertrøje, men har som så mange andre problemer med at komme igang, fordi opskriften i Strik a la carte bare ikke passer. I mit forsøg på at finde en løsning på problemet søgte jeg på internettet og faldt over din blog. Jeg kan se at din trøje er blevet rigtig fin (lige som alt dit andet håndarbejde på bloggen). Er det muligt, at du også kan give mig et tip til, hvordan jeg kommer igang, når jeg gerne vil strikke trøjen i str. stor??

Mange hilsner Jette fra Søborg

Helle sagde ...

Hej Jette
Selvføgelig vil jeg hjælpe --Det er ikke så svært (jeg har jo prøvet --2 gange nu ) smid lige en mail til mig på snekke@privat.dk så skal jeg hjælpe dig igang
Vh
Helle

Populære indlæg