Faste læsere

lørdag den 14. april 2012

Tilbage til 1975 Rya syning

Jeg har længe ledt efter Rya ---Det er ligesom helt gået i glemme bogen og det er faktisk rigtig synd ,men her hos Danella fås det endnu ;-)
Jeg bestilte til et enkelt pudestykke for at prøve igen --selvom jeg syede en del rya som ung kunne jeg bare ikke huske hvordan.
Det er faktisk rigtig nemt og går ret stærkt , i 70 erne syede man over en lineal ,men det gør man så ikke mere.Nu skal løkkerne ikke være helt ens --man undgår de lige rækker og det er sådan set fint og meget nemmere at sy .Stoffet man syr på er groft og det støver altså lidt .
Mønsteret er påtrykt så det er jo nemt --garnet er i flotte farver ,Jeg valgte et med en masse grønt ,lidt krads uld ,men det er ok.Afklippet i den rigtige længde så man ikke engang skal gøre det selv.
Danella sender hurtigt og servicen er helt i top . stor UG herfra ;-)

Ps der er en ret god video her på den gammeldags måde

6 kommentarer:

Uldbegavet sagde ...

Det ser kompliceret men spændende ud, jeg glæder mig til at se mere.

Fru Olsen sagde ...

Gud, det havde jeg helt glemt. Tilbage i halvfjerserne lavede jeg faktisk et pudestykke og et vægbillede.
Sjovt, at det dukker op igen, og så i ny teknik.

Frujensensunikum sagde ...

Det vækker virkelig minder når jeg ser dit rya projekt.....suk suk.....det føles som en hel menneskealder siden.

Skønne farver der er sat sammen.

Kh Jane

Kirsten sagde ...

ja, det er da godtnok fortiden der dukkede op på skærmen :-))
Husker hvordan jeg syede over linealen. Mange små tæpper, blev det til.
Dit projekt ser lovende ud og det er fine farver.

Unknown sagde ...

hejsa er der nogle der ved hvordan man får sendt sådan en start pakke synes ik der er noget her i danmark håber i ka hjælpe :-)

Unknown sagde ...

ka i ikke skrive besked på sanne.kristensen@yahoo.dk tak:-)

Populære indlæg